گردشگری

ساخت وبلاگ

بهترین موزه های جهان

موزه هر کشور و یا شهر نشانگر هویت، فرهنگ و تمدن آن قوم است. موزه ها در عصر حاضر جایگاه ویژه‌ای در توسعه و پیشرفت صنعت جهانگردی ایفا می‌کنند. در این میان وجود موزه های تاریخی که علاوه بر جذابیت می تواند عامل مهمی در معرفی فرهنگ و تمدن جامعه‌ی میزبان باشد. یکی از دلایل اصلی سفر بازدید از مکان‌ها و آشنایی با فرهنگ و تمدن مقصد مورد نظر است به همین دلیل هیپوتریپ در این مقاله در نظر گرفته است که شما را با ۱۰ موزه برتر جهان آشنا کند.

موزه هر کشور و یا شهر نشانگر هویت، فرهنگ و تمدن آن قوم است. موزه ها در عصر حاضر جایگاه ویژه‌ای در توسعه و پیشرفت صنعت جهانگردی ایفا می‌کنند. در این میان وجود موزه های تاریخی که علاوه بر جذابیت می تواند عامل مهمی در معرفی فرهنگ و تمدن جامعه‌ی میزبان باشد. یکی از دلایل اصلی سفر بازدید از مکان‌ها و آشنایی با فرهنگ و تمدن مقصد مورد نظر است به همین دلیل هیپوتریپ در این مقاله در نظر گرفته است که شما را با ۱۰ موزه برتر جهان آشنا کند. با ما همراه باشید تا با این امکان و دلیل معروفیت آن‌ها آشنا شوید.

بهترین موزه های جهان

۱. موسسه اسمیتسونین ( (Smithsonian Institution در واشنگتن

مجموعه‌ای از موسسه‌ها، موزه ها و مراکز تحقیقاتی واقع در آمریکا است که به منظور گسترش تحقیقات و دست‌یابی به تنایج به امروز فعالیت می‌کند. اسمیتسونین بزرگ‌ترین مجموعه علمی،فرهنگی، تحقیقاتی جهان است. این مؤسسه که در ایالات متحده آمریکا قرار دارد حاوی ۱۳۷ میلیون شیء در کلکسیون خود است. از نظر حیطه کاری و نوع برنامه‌ها و فعالیت‌ها، این مؤسسه بی شباهت به سازمان میراث فرهنگی ایران نیست. در مجموعه در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۰ میلیون نفر از این مجموعه بازدید کردند.

بهترین موزه های جهان

۲. لوور(Louvre Museum ) در پاریس

مگر می‌شود به پاریس رفت و از لوور بازدید نکرد؟ این مکان فوق‌العاده رازهای زیادی در خود مخفی دارد. شما می‌توانید اطلاعات کامل در مورد این مجموعه را در مقاله دیگری به نام ۱۰ حقیقت درباره لوور که نمی‌دانستید مطالعه کنید. البته خوب است که بدانید شما می‌توانید علاوه بر پاریس بعضی از آثار این مکان را در ابوظبی مشاهده کنید و خبر خوش‌تر آنکه بعضی از آثار لوور در همین تهران خودمان به مدت محدود در معرض نمایش گذاشته شده است. از با ارزش‌ترین آثار لوور می‌توان تابلوی مونالیزا را نام برد.

بهترین موزه های جهان

۳. آکروپولیس(Acropolis Museum) در آتن

آکروپولیس، بزرگ‌ترین موزه یونان و یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های جهان در رابطه با آثار مربوط به تمدن یونان باستان است. موزه آکروپولیس بخش بزرگی از گنجینه و آثار باستانی مرتبط با اکتشافات مجموعه تاریخی آکروپولیس را در خود جای داده‌است. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هر تور گردشگری در آتن بازدید ازآکروپلیس است که در کنار تپه‌ای درمجاورت شهر قرار‌ دارد.این مکان دارای مجموعه‌ای بزرگ از بقایای معماری یونان و نیز مجسمه‌های قدیمی شامل مجسمه خدایانی نظیر آتنا و پسر‌کریتوس است. آکروپلیس دارای پنج طبقه و نزدیک به ۴۰۰۰ اثر تاریخی است. نمایشگاه‌های دائمی در این موزه شامل پاتنون‌فریز، مجسمه آتنا، رنگ پپلوس‌کور، گالری پاتنون و آتنا‌نایک است.

بهترین موزه های جهان

۴. هرمیتاژ یا آرمیتاژ(Hermitage Museum)در سنت پترزبرگ

این مکان با با ۳ میلیون اثر هنری (که البته همه به‌طور هم‌زمان نمایش داده نمی‌شوند)، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان و از قدیمی‌ترین نگارخانه‌های هنری و مجموعه‌های تاریخ و فرهنگ بشری در جهان است. در سال‌های اخیر آرمیتاژ بیش از پیش توسعه یافته و عمارت ستاد فرماندهی را نیز دربر گرفته‌است و به انجام پروژه‌های بزرگی در خارج از کشور نیز پرداخته‌است که  آرمیتاژ گوگنهایم در لاس وگاس، اتاق‌های آرمیتاژ در خانه سامرست در لندن و آرمیتاژ آمستردام در هلند از آن جمله‌اند. در موزه هرمیتاژ آثار هنرمندان و نقاشان معروفی مانند میکل آنژ، لئوناردو داوینچی، ون گوگ، گوگن و پیکاسو به نمایش گذاشته شده‌اند.

بهترین موزه های جهان

۵. موزه بریتانیا (British museum)در لندن

این موزه که در سال ۱۷۵۳ در لندن برپا شد، تاریخ و هنر را به زندگی مردم انگلستان پیوند داد. این موزه اولین موزه ملی عمومی جهان بود که بازدید کننده ها می توانستند به طور رایگان از آن دیدن کنند. این مکان یکی از عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان است که بیش از ۷ میلیون گنجینه و آثار باستانی از بسیاری از فرهنگ‌ها، قوم‌ها و کشورهای جهان را از دوران پیش از تاریخ تا زمان حال را در خود جای داده است. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که بیش از ۱۳ هزار شی باستانی از ایران در موزه ی بریتانیا قرار گرفته است. از جمله ی این اشیای باستانی می‌توان به منشور حقوق بشر کوروش اشاره نمود که در بخش خاورمیانه موزه ی بریتانیا قرار گرفته است.

بهترین موزه های جهان

۶. موزه دل پرادو (Del Prado Museum) در مادرید

موزه پرادو یکی از گوهرهای فرهنگی ارزشمند شهر مادرید و یکی از بهترین گالری‌های هنری جهان به شمار می‌رود. موزه پرادو مملو از آثار متنوع هم چون نقاشی، طراحی، مجسمه سازی، سکه، مدال و … است. همه این آثار و خود بنای موزه، این مکان را به یکی از شاهکارهای دیدنی کشور اسپانیا بدل کرده اند و در واقع میراث فرهنگی اسپانیا به شمار می رود. کارهای جمع آوری شده در پرادو از قرن دوازدهم تا اوایل قرن نوزدهم را شامل می شود. سالانه ۳ میلیون نفر از دل پرادو دیدن می‌کنند.

بهترین موزه های جهان

۷. متروپولیتن (Metropolitan Museum) در نیویورک

این مکان در نیویورک حاوی مجموعهٔ بزرگ و نادری از تاریخ اسلام و ایران باستان است. این موزه، سالیانه حدود ۴ میلیون بازدیدکننده دارد. قدیمی‌ترین دارایی این موزه مربوط به حدود ۳۰۰۰۰۰ تا ۷۷۰۰۰ سال پیش و سنگ آتش‌زنه‌ای‌ است که در مصر یافت شده‌ است. از این موزه با عنوان «the Met» که کوتاه‌شده‌ی عبارت «the Metropolitan» است نیز، یاد می‌شود. موزه متروپولیتن نیویورک، مجموعهٔ کوچک اما منحصر به فردی از آثار حفاری‌شده در منطقه تیسفون و طاق کسری را در اختیار دارد.

بهترین موزه های جهان

۸. موزه واتیکان (Vatican Museum) در واتیکان

واتیکان رم یکی از بزرگترین و کامل‌ترین مجموعه آثار هنری دنیا که در طول قرون متوالی توسط پاپ‌ها جمع‌آوری شده است، بشمار می رود. آثار این مجموعه از مومیایی‌های دوران مصر تا اتروسک برنز متعلق به دوران قدیم و همین طور نقاشی های مدرن تشکیل شده است. اما اکثر آثار برجسته آن مربوط به مجسمه سازی‌های دیدنی کلاسیک و نقاشی های دیواری میکل آنژ در کلیسای سیستین است. در آخرین یکشنبه هر ماه، واتیکان درهایش را برای بازدید کنندگان بصورت مجانی باز می‌کند.

بهترین موزه های جهان

۹. اوفیتزی (Uffizi Gallery) در فلورانس

گالری اوفیتزی راهرویی بزرگ با اتاق هایی است که در آن ها برجسته ترین آثار هنری به نمایش گذاشته شده است. این موزه یکی از معروف ترین موزه های دنیاست و در آن نقاشی ها و مجسمه های باستانی بینظیری وجود دارد. نقاشی هایی که به قرن ۱۴ و دوره رنسانس برمی گردند و شاهکار هنرمندانی مثل لئوناردو داوینچی، سیمونه مارتینی، پیرو دلا فرانچسکو، جوتو دی بوندونه، فرا آنجلیکو و هنرمندان برجسته آلمانی، هلندی و … هستند. اوفیتزی به صورت هزارتویی بلند از اتاق‌هاست که آثار هنری فوق‌العاده‌ای را به ترتیب زمانی به نمایش گذاشته‌اند و همچنین با ساختمانی «U» شکل روبه‌رو خواهید شد که البته هرگز به قصد موزه ساخته نشد.

بهترین موزه های جهان

۱۰. موزه ملی ریجکس (Rijksmuseum) در آمستردام

موزه  آمستردام یا « ریجکس» بیش از یک میلیون اثر هنری در خود دارد و در یک زمان می‌تواند ۸۰۰۰ قطعه را در معرض نمایش قرار دهد. این مجموعه‌ی گسترده شاهکارهایی از هنرمندان پرآوازه‌ی تاریخ مانند رمبرانت، ورمیر، ون‌گوگ و همچنین آثار هنرمندان کمتر شناخته شده که تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ هلندی و اروپایی داشتند را شامل می‌شود. کتابخانه این مکان با بیش از ۳۵۰۰۰ کتاب، مکانی ارزشمند به حساب می‌آید و بازدیدکنندگان فراوانی دارد.

 

گردشگری...
ما را در سایت گردشگری دنبال می کنید

برچسب : موزه های برتر,موزه های متفاوت,برترین موزه های جهان, نویسنده : هیپوتریپ hipotrip بازدید : 28 تاريخ : يکشنبه 18 شهريور 1397 ساعت: 14:36